خط کشی رنگ سرد

یکی از انواع خط کشی که در خیابان ها و جاده ها به کار برده می شود خط کشی با مواد رنگی سرد می باشد.

خط کشی رنگ سرد

یکی از انواع خط کشی که در خیابان ها و جاده ها به کار برده می شود خط کشی با مواد رنگی سرد می باشد.

مواد خط کشی رنگ سرد غالبا در پایه حلال هستند و از جمله آنها می توان ترموپلاستیک ها و کلرو کائوچو را ذکر نمود. از آنجایی که رنگ های اکریلیک ترموپلاست بر پایه رزین اکریلیک ترموپلاست هستند چسبندگی بسیار خوبی با آسفالت دارند و آنها را می توان به سهولت در خط کشی روی آسفالت و سیمان در خیابان ها و جاده ها به کار برد.

  • ۰
  • ۰


اگر بخواهیم به انواع مختلف رنگ های ترافیکی بپردازیم یکی از انواع رنگ ها که همواره توجه بسیاری را به خود از نظر میزان مقاوم بودن در مقابل سایش جلب نموده است رنگ سرد ترافیکی پایه آبی می باشد. به کار بردن هر گونه رنگ ترافیکی باید نکاتی از قبیل امنیت رانندگان اتومبیل ها و همچنین عابران پیاده را رعایت کنند. امروزه با میزان توجهی که محیط زیست می شود همواره همگان در پی آن هستند که از موادی و شرایطی استفاده نمایند که کمترین میزان آسیب به محیط زیست وارد شود و علاوه بر آن از لحاظ هزینه نیز مناسب باشد، از آنجایی که رنگ های ترافیکی گاها خطراتی برای محیط زیست دارند در نظر گرفتن این موضوع نیز در راس کار کارشناسان مربوطه خط کشی های ترافیکی قرار گرفته است. در این مطلب میزان مقاومت رنگ سرد ترافیکی پایه آبی توضیح داده می شود چنانچه از این رنگ علاوه بر جاده های داخل شهری برای جاده های میان شهری نیز استفاده می شود. این تحقیقات بیانگر این هستند که رنگ سرد ترافیکی پایه آبی علاوه بر آنکه در آب و هوای خشک از خود توان بالایی در برابر ساییدگی نشان داده است در شرایطی که جاده خیس است و در زمستان نیز که شن و آب نمک برای سطح به کار برده می شود در مقایسه با سایر رنگ ها دوام بالایی در برابر سایش دارد. از دیگر مواردی که برای این رنگ سرد ترافیکی که به عنوان خط کشی های ترافیکی به کار برده می شود می توان عنوان نمود توانایی منعکس نمودن نور تا حد بسیار مطلوبی می باشد و اگر بخواهیم به حالت قیاس آن را در برابر رنگ ترافیکی پایه حلال قرار دهیم قطعا به این نتیجه می رسیم که این رنگ علاوه بر داشتن مزایای بالا به علت آسیب رسانی کمتر به محیط زیست ما می تواند قابلیت کاربرد بسیار بالاتری جهت خط کشی نمودن معابر داشته باشد.


  • ۹۸/۰۱/۲۸
  • blog newblog

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی