خط کشی رنگ سرد

یکی از انواع خط کشی که در خیابان ها و جاده ها به کار برده می شود خط کشی با مواد رنگی سرد می باشد.

خط کشی رنگ سرد

یکی از انواع خط کشی که در خیابان ها و جاده ها به کار برده می شود خط کشی با مواد رنگی سرد می باشد.

مواد خط کشی رنگ سرد غالبا در پایه حلال هستند و از جمله آنها می توان ترموپلاستیک ها و کلرو کائوچو را ذکر نمود. از آنجایی که رنگ های اکریلیک ترموپلاست بر پایه رزین اکریلیک ترموپلاست هستند چسبندگی بسیار خوبی با آسفالت دارند و آنها را می توان به سهولت در خط کشی روی آسفالت و سیمان در خیابان ها و جاده ها به کار برد.

  • ۰
  • ۰

رنگ های ترافیکی پایه آبی از اولین مواد رنگی به شمار می روند که رنگ های ترافیکی بسیاری را در خود دارا هستند. در اواخر مواد رنگی ترموپلاستیک بسیار توسعه یافته اند و در نتیجه به نسبت، قیمت بالاتری دارند. اغلب از این گونه رنگ ها به منظور خط کشی های طولی استفاده می کنند. 

مشخصات رنگ سرد ترافیکی پایه آبی:

رنگ هایی که متعارف برای خط کشی های ترافیکی هستند سه جزء دارند: دانه های رنگی، چسب و دانه های بازتابنده و هر کدام از این سه جزء به نوبه خود کاربرد دارند و باید در رنگ به کار روند زیرا هر رنگی با توجه به ساختارش خاصیت خاصی در خط کشی روی سطح از خود نشان می دهد. این مواد چسبنده که در سطح به کار می روند و با نام دیگر رزین شناخته می شوند اغلب لاتکس یا اکریلیک هستند و توانایی ایجاد چسبندگی را دارند. برای رنگ های ترافیکی پایه حلال و پایه آبی فرمول های مختلفی موجود می باشد منتها در این اواخر که محیط زیست ارزش خود را در میان مردم یافته است همواره توصیه شده که از ترکیبات آلی استفاده نشود تا به محیط زیست آسیب نرسد در نتیجه رنگ ترافیکی پایه حلال به نسبت کمتر از رنگ ترافیکی پایه آبی استفاده می شود، حتی در برخی موارد کارشناسان اجازه ندارند که از رنگ پایه حلال استفاده کنند و باید از رنگ هایی که فرمول آنها پایه آبی است استفاده نمایند. رنگ هایی که پایه آبی دارند ایمنی کارگران و همچنین محیط را بالاتر می برند.

رنگ پایه آبی را به صورت پاشیدن آن روی سطح مورد نظر به کار می برند چگونگی چسبندگی رنگ ها روی سطح به واسط فرجی هست که در سطح موجود می باشد. در مورد اینگونه رنگ ها نیز باید همواره در ابتدا سطح را تمیز و عاری از هرگونه گرد و غبار و مواد آلاینده نمود حتی با وجود اینکه این رنگ ها به نسبت بقیه رنگ ها حساسیت کمتری دارا هستند.


  • ۹۷/۱۲/۱۵
  • blog newblog

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی