خط کشی رنگ سرد

یکی از انواع خط کشی که در خیابان ها و جاده ها به کار برده می شود خط کشی با مواد رنگی سرد می باشد.

خط کشی رنگ سرد

یکی از انواع خط کشی که در خیابان ها و جاده ها به کار برده می شود خط کشی با مواد رنگی سرد می باشد.

مواد خط کشی رنگ سرد غالبا در پایه حلال هستند و از جمله آنها می توان ترموپلاستیک ها و کلرو کائوچو را ذکر نمود. از آنجایی که رنگ های اکریلیک ترموپلاست بر پایه رزین اکریلیک ترموپلاست هستند چسبندگی بسیار خوبی با آسفالت دارند و آنها را می توان به سهولت در خط کشی روی آسفالت و سیمان در خیابان ها و جاده ها به کار برد.

  • ۰
  • ۰

فام: وقتی از فام در خط کشی های رنگ سرد صحبت به میان می آید منظور رنگ های سفید، سبز، آبی، قرمز و زرد می باشد که در خط کشی های طولی و عرضی، در نماد ها و پیکان های سطح خیابان و همچنین در خط نوشته ها کاربرد دارد.

رنگ سرد ترافیکی: رنگ سرد ترافیکی به ترکیبی از رزین، رنگ دانه و تینر و مواد افزودنی گفته می شود که به فرم مایع می باشد و به همین صورت نیز اجرا می شود و از آنجایی که در آن حلال تینر موجود است و این حلال تبخیر می شود به شکل جامد در می آید. حلال علاوه بر تینر موادی همچون آب یا مواد آلی نیز می تواند باشد.

رزین: رزین ها که با نام دیگر پیونده نیز شناخته می شوند اصلی ترین ماده رنگ های ترافیکی است که توانایی به وجود آمدن پیوستگی و چسبندگی همه اجزا به همدیگر را داراست و همچنین این اجزا را همین رزین به سطح آسفالت و جاده می چسباند.

رنگ دانه: رنگ دانه ها موادی پودر شکل هستند که از نوع مواد آلی و معدنی می باشد و کاری که انجام می دهد به وجود آوردن فام و همچنین ایجاد پوشش در رنگ های ترافیکی است.

حلال: حلال که در همه رنگ های ترافیکی باید موجود باشد به منظور رقیق نمودن رنگ و افزایش یا کاهش سرعت به وجودن آمدن لایه نازک خشک شده رنگ استفاده می شود. به ترکیبی از حلال ها که به جهت کم کردن گرانروی وقتی که خط کشی اجرا می شود به کار می رود.

دانه های شیشه ای روپاش: خط کشی ها باید حالتی داشته باشند که بتوانند نور را در تاریکی شب بازتاب کنند، از این رو به مواد خط کشی ذراتی به جنس شیشه یا سیلیکا که کروی هم هستند اضافه می نمایند که خاصیت مورد نظر را به مواد رنگی می بخشد.

 


  • ۹۷/۱۲/۱۴
  • blog newblog

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی