خط کشی رنگ سرد

یکی از انواع خط کشی که در خیابان ها و جاده ها به کار برده می شود خط کشی با مواد رنگی سرد می باشد.

خط کشی رنگ سرد

یکی از انواع خط کشی که در خیابان ها و جاده ها به کار برده می شود خط کشی با مواد رنگی سرد می باشد.

مواد خط کشی رنگ سرد غالبا در پایه حلال هستند و از جمله آنها می توان ترموپلاستیک ها و کلرو کائوچو را ذکر نمود. از آنجایی که رنگ های اکریلیک ترموپلاست بر پایه رزین اکریلیک ترموپلاست هستند چسبندگی بسیار خوبی با آسفالت دارند و آنها را می توان به سهولت در خط کشی روی آسفالت و سیمان در خیابان ها و جاده ها به کار برد.

  • ۰
  • ۰

از جمله نکاتی که می توان برای خط کشی با رنگ های ترافیکی عنوان نمود جنس مواد به کار رفته در آنها است که غالبا از رزین است، باید در نظر داشت که رنگ های سرد ترافیکی به نسبت سایر انواع رنگ ها دوام کمتری از خود نشان می دهند از این رو آنها را در خط کشی های طولی و عرضی به کار می برند و در این گونه موارد اهمیت بالای خود را نشان می دهند اما مزیت خاص این رنگ کم هزینه تر بودن به نسبت سایر رنگ ها می باشد. 

می دانیم که رنگ های خط کشی سرد باید به اندازه کافی منعکس کننده نور باشند از این رو از موادی خاص به جهت خاصیت بازتاب دهنده در آنها استفاده می کنند. گاهی اوقات رنگ به قدر مورد نظر منعکس کننده نور نیست که در چنین مواردی از پرایمر سیاه رنگ می توان استفاده نمود زیرا که با زیرسازی خط کشی پیش از آنکه عملیات خط کشی انجام شود با این ماده تا حدی خاصیت بازتابی به رنگ قابل اعمال است.

 خط کشی هایی که طولی به انجام می رسند غالبا با دستگاه خاص خط کشی اعمال می شوند و ضخامت مورد نیاز این خط کشی را می توان به واسطه دستگاه خط کشی تعیین کرد در حالی که یکنواختی آن حفظ شود منتها خط کشی های دستی نمی تواند به تمیزی خط کشی با دستگاه ضخامت را همه جا به صورت یکنواخت حفظ نماید. نکته اینجاست که حداکثر ضخامتی که برای خط کشی ها می توان اعمال کرد 6 میکرون است.

  • ۹۸/۰۱/۲۰
  • blog newblog

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی