خط کشی رنگ سرد

یکی از انواع خط کشی که در خیابان ها و جاده ها به کار برده می شود خط کشی با مواد رنگی سرد می باشد.

خط کشی رنگ سرد

یکی از انواع خط کشی که در خیابان ها و جاده ها به کار برده می شود خط کشی با مواد رنگی سرد می باشد.

مواد خط کشی رنگ سرد غالبا در پایه حلال هستند و از جمله آنها می توان ترموپلاستیک ها و کلرو کائوچو را ذکر نمود. از آنجایی که رنگ های اکریلیک ترموپلاست بر پایه رزین اکریلیک ترموپلاست هستند چسبندگی بسیار خوبی با آسفالت دارند و آنها را می توان به سهولت در خط کشی روی آسفالت و سیمان در خیابان ها و جاده ها به کار برد.

  • ۰
  • ۰

رنگ سرد ترافیکی دو جزئی سرد:

این نوع رنگ که امروز می خواهیم از آن صحبت به میان آوریم پایه رزین اش اکریلیک سینتتیک است چنانچه اگر دو جزء رنگ باهم مخلوط شوند یک فرآیند گرما زا اتفاق می افتد و این ماده سفت و سخت شدن شدیدی را در پی خواهد داشت. برای افرادی که رنگی با کیفیت خوب را خواهان هستند چنانچه به سطح موردنظر شما بچسبد می توان این نوع رنگ را برای خط کشی ها چه بر روی بتن و چه بر روی آسفالت مورد استفاده قرار داد. از جمله مکان هایی که احتمال سایش بسیار در اثر عبور و مرور را داراست خطوط عابر پیاده هستند که می توان در این مکان ها به خوبی از رنگ سرد ترافیکی دوجزئی استفاده نمود. این نوع رنگ مزیت بسیار عالی دارد و آن مقاومت در برابر سایش است و همچنین کیفیت مناسبی می توان برای این رنگ در برابر شرایط آب و هوایی و اشعه فرابنفش خورشید نیز از خود به اثبات رساند. رنگ سرد ترافیکی دوجزئی در فام های سفید و زرد به صورت مات غالبا در بازار موجود می باشد.

رنگ دوجزئی سرد چگونه اجرا می شود؟

روش اجرای این خط کشی با دو حالت غلتک و شابلون به انجام می رسد و در حالتی خاص اگر مسافت در نظر گرفته شده کم باشد و یا تجهیزات لازمه در دسترس نباشد گاهی این عملیات را با قلم مو به انجام می رسانند. 

این رنگ چنانچه از نامش پیداست حاوی دو جزء A و B هستند که هر کدام از این اجزاء باید به نسبت مناسبی و از پیش تعیین شده ای با هم دیگر ترکیب شوند و با ترکیب به جای این دو جزء، زمانیکه که رنگ ما کاملا یکنواخت شد اجرای رنگ به سادگی قابل انجام است. البته نکاتی اساسی را باید ضمن انجام این رنگ در نظر گرفت که از جمله این موارد این است که بهتر است رنگ در روزهای آفتابی و نه ابری و بارانی به انجام برسد و مسئله بسیار مهم تمیز بودن سطح است که منجر به یکنواختی رنگ در سطح و همچنین حداکثر چسبندگی رنگ به سطح می شود. پایه رزین اکریلیک رنگ سبب می شود رنگ از خود بویی سمی تولید نماید و در صورت کار کردن با اینگونه رنگ ها باید از استشمام بوی آن و همچنین تماس پوست خود با آن جلوگیری نمایید.


  • ۹۸/۰۱/۲۵
  • blog newblog

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی