خط کشی رنگ سرد

یکی از انواع خط کشی که در خیابان ها و جاده ها به کار برده می شود خط کشی با مواد رنگی سرد می باشد.

خط کشی رنگ سرد

یکی از انواع خط کشی که در خیابان ها و جاده ها به کار برده می شود خط کشی با مواد رنگی سرد می باشد.

مواد خط کشی رنگ سرد غالبا در پایه حلال هستند و از جمله آنها می توان ترموپلاستیک ها و کلرو کائوچو را ذکر نمود. از آنجایی که رنگ های اکریلیک ترموپلاست بر پایه رزین اکریلیک ترموپلاست هستند چسبندگی بسیار خوبی با آسفالت دارند و آنها را می توان به سهولت در خط کشی روی آسفالت و سیمان در خیابان ها و جاده ها به کار برد.

  • ۰
  • ۰

رنگ های سرد ترافیکی اکلریلیک غالبا بر پایه اکریلیک ترموپلاست و گاها رنگینه های مناسب می باشند که تا به امروز در طی تحقیقات انجام شده از خود دوام بالایی در برابر مواردی چون اشعه خورشید و فرسایش نشان می دهند. فام های آن سفید و زرد می باشد و از این رو برای خط کشی های مطلوب که با رنگ سرد اتفاق می افتد بسیار به کار می روند و نکته مهم در اینگونه رنگ ها میزان بازتاب نور است که در این نوع رنگ ما شاهد مقدار مطلوبی از بازتاب هستیم چنانچه حداقل بازتاب آن 80 درصد است. اگر با زاویه ای برابر 60 درجه به آن نگاه کنیم بیشینه براقیتی که از این خط کشی های اعمال شده با رنگ سرد ترافیکی می بینیم برابر با 20 درصد می باشد و وزن مخصوص این گونه رنگ از 1.4 تا 1.5 گرم در هر سانتی مترمکعب متغیر است.

از مواد تشکیل دهنده این رنگ می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- پیگمنت که 22 درصد از وزن را در برگفته است.

- جامد رزین که 18 درصد وزن را داراست.

- اکستندر که 35 درصد وزن را در خود دارد.

یکی از نکاتی که در انتخاب رنگ ها باید در نظر گرفت زمان تقریبی خشک شدن آنها می باشد چنانچه در دمایی برابر 25 درجه سانتی گراد زمان خط شدن سطحی این رنگ سرد ترافیکی اکریلیک ترموپلاست 5 الی 15 دقیقه بوده و به منظور خشک شدن کامل آن زمانی از 30 الی 35 دقیقه باید صبر کنیم که این میزان زمان بسیار مطلوب است. کمترین درجه دما به جهت اجرای خط کشی با این رنگ می تواند 5 درجه سانتی گراد و بیشترین دما 40 درجه سانتی گراد است. از جمله موارد دیگر که به کیفیت رنگ در طول مدت استفاده از آن می افزاید ضخامت پیشنهادی مناسب می باشد که برای این نوع خاص رنگ 400 الی 500 میکرون در نظر گرفته شده است. در آخر باید ذکر شود که این گونه رنگ ها حاوی مواد مشتعل زا هستند و باید تلاش شود که در دورترین نقطه نسبت به آتش و حرارت بیش از توانشان قرار بگیرند.


  • ۹۷/۱۲/۱۲
  • blog newblog

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی